הליך פשיטת רגל

הליך פשיטת הרגל קיים מתוקף פקודת פשיטת הרגל משנת 1996. למעשה בהליך פשיטת הרגל כל נכסיו של החייב מנתקים את הזכות הקניינית ממנו, מנכסים אלו שמעתה ואילך ינוהלו על ידי כונס הנכסים יפדו הנכסים אותם חב בתשלום החייב. המציאות השכיחה היא כי לחייבים המבקשים פשיטת רגל אין נכסים ולכן פנייתם היא לקבלת עיכובי הליכים משפטיים. אדם המעוניין בפשיטת רגל חייב להיות תושב ישראל, מעל גיל 18 ושחובו יהיה מעל סכום המשתנה מעת לעת. הליך זה מתקיים תמיד בבית משפט מחוזי. ההליך עצמו בנוי מארבע תחנות, כאשר בכל תחנה היוועצות וקבלת שירותים מעורך דין בקריית שמונה או מכל מקום אחר הינה מומלצת בהחלט.
עורך דין בקרית שמונה אבי וונונו מספק שירותי ייצוג בתחום הליך פשיטת רגל.

  • בקשת פשיטת רגל – החייב ימלא טופס בקשת חייב למתן צו כינוס והכרזתו כפושט רגל. על החייב לצרף מסמכים רבים החתומים על ידי עורך דין, החייב יפרט כיצד הגיע למצב הכלכלי המסובך ויחתום על כתב וויתור על סודיות. המידע נמסר ונבדק ע"י נציגי הכונס הרשמי. כל מידע שקרי עלול לחשוף לתביעות פליליות וביטול צו הכינוס. במידה ולא ניתן צו כינוס ההליך מסתיים כבר בשלב זה.
  • צו כינוס – צו הכינוס יביא לעיכובם של כל ההליכים המשפטיים כנגד החייב. עם מתן צו הכינוס יחולו על החייב מגבלות שונות, בניהם: עיכוב יציאה מהארץ, הגבלה על שימוש בכרטיסי אשראי, פתית חשבון בנק ועוד. במסגרת צו הכינוס החייב ישלם תשלום חודשי קבוע שיקבע על ידי כונס הנכסים.
  • הכרזת פשיטת רגל – במידה והחייב קיבל צו לפשיטת רגל, כל נכסיו נמכרים ובכסף המתקבל משלמים לנושים את חובותיהם. החובות יוחזרו לפי סדר עדיפויות הקבוע בחוד לצורך הדוגמה, נושה שיש שעבוד על נכס יזכה לעדיפות ראשונה. הסיטואציה השכיחה היא כי לחייב אין נכסים וכי המעט שיש לא מספיק לכולם וכך נותרים נושים רבים ללא תשלום החוב.
  • הפטר – אדם המקבל צו הפטר מבית המשפט אינו חב עוד דבר וחובותיו נמחקו לו. צו זה יינתן מתוך הבנת בית המשפט כי לחייב אין עוד כל נכס או ממון להיפרע ממנו ועל כן כל הליך נוסף כנגדו הינו מיותר לחלוטין. הגבלות החייב מוסרות ממנו.

כיום פקודת פשיטת הרגל עברה שינויים חיוביים רבים כלפי חייבים והיא מאפשרת הכרזה על מתן צו הפטר בקלות יתרה מהעבר. מצב זה הביא לעלייה חדה בהגשת בקשות לפשיטת רגל על ידי חייבים. פנייה למשרד עורך דין בקרית שמונה אבי וונונו להליך פשיטת רגל הינה כדאית יותר מתמיד, אנו מתמחים ובעלי ניסיון עשיר ולזכותנו מאות צווי הפטר שנתנו ללקוחותינו. משרד עורך הדין ממוקם בקרית שמונה ומספק שירותים בכל הארץ.

הליך מקוצר במסגרת פקודת פשיטת הרגל 19א'

הליך זה המכונה הסדר נושים מציע לחייב הליך מזורז לתשלום חובותיו, זאת במידה והוא עומד בדרישות החוק. הליך זה ניתן לבקשה ללא קשר לפתיחת הליך לפשיטת רגל אן לאו. הסדר הנושים ימנע מהחייב הגבלות רבות וקשות אותן ניתן להטיל עליו בהליך פשיטת הרגל המסורתי.

להליך מקוצר זה ישנם שתי יתרונות ברורים, האחד מהירות הטיפול והגעה להסדר עם הנושים. לצורך העניין הליך פשיטת רגל מסורתי עשוי להיגרר במסדרונות בתי המשפט לאורך שנים רבות. השני הינו הסדרת כלל החובות של החייב, גם אלו שעדיין לא החלו הליכי גבייה בעניינם. על החייב בהסדר זה לגייס 30 אחוזים מהחוב הלא מובטח, אחרת לא יוכל לממש הליך זה. על הבקשה להיות מוגשת לפני שצו הכינוס בעניינו של החייב ניתן. חשוב להדגיש כי נושה שלא הסכים להסדר אינו כפוף לו בניגוד למתן צו הפטר בהליך פשיטת רגל.

משרד עורכי דין אבי וונונו  הממוקם בקרית שמונה בעל ניסיון עשיר ורב שנים בתחום דיני פשיטת הרגל ועל כן כל פנייה לבירור או ייצוג בתיקי פשיטת רגל מקבלת טיפול מקצועי המלווה בניסיון רב שנים. אנו מנהלים תיקים רבים בהליכים אלו ובאמתחתנו ידע רב ותוצאות מרשימות במיוחד אותם השגנו לקהל לקוחותינו. פנה עכשיו והחל את הדרך בה נסייע לך למחוק את כל חובותייך.

פרטי התקשרות עורך דין אבי וונונו
טלפון :052-747-9444
דוא"ל: avlawoffice@gmail.com
כתובת : קרית שמונה כיכר צה"ל 15

עורך דין בקרית שמונה