החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה

אמרו שלום למרוץ הסמכויות בתביעות גירושין.
החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה הופך את הקלפים בכל מה שקשור למרוץ הסמכויות בין בני זוג גרושים המעוניינים להגיש את תביעותיהם לבית הדין הרבני או לחילופין לבית משפט לענייני משפחה.
יחד עם זאת נותר מרוץ קטן…

עד כניסת החוק לתוקפו בייעוץ עם עורך דין מקריית שמונה או כל מקום אחר, היה עורך הדין מייעץ להגיש את תביעות הגירושין השונות (מזונות, מזונות אשה, כתובה, משמרות ילדים, תביעות כספיות ורכוש לחלוקת ממון הצדדים ועוד) לפי טיב היכרותו עם הערכאה בה יהיו הסיכויים הטובים ביותר ללקוח שלו להוציא את המיטב מהתביעה.
לדוגמה בת הזוג הייתה מכוונת כדרך קבע לבית משפט לענייני משפחה לטובת תביעת מזונות לילדים, שכן בערכאה זו רוב הסיכויים כי תקבל סכום גבוה יותר לו היה מתקיים הדיון בבין הדין הרבני.
משרד עורך דין בקרית שמונה – אבי וונונו

למעשה מטרת החוק להסדר התדיינות בסכסוכי משפחה בא להגשים את ערך המשפחה עד תם.
המחוקק מבקש לשמור על שלמות המשפחה ולא לאפשר לזוגות לרתום את הסוסים לפני העגלה ולצאת למאבק אמוציונאלי בבתי המשפט ללא שניסו לגשר על הפערים.
אם תרצו המחוקק "כופה" על הצדדים טרם הגשת תביעותיהם לערכאות המשפטיות לשבת יחד ביחידת הסיוע המשפטי ולנסות לדבר על הדברים ולהגיע לשלום בית כאשר טובת הילדים ושלמות המשפחה קודמת לכל. במסגרת יישוב הסכסוך יינתנו לצדדים כלים לפתור את הבעיות בזוגיות כגון: ייעוץ, גישור או טיפול זוגי.
עורך דין בקרית שמונה – אבי וונונו

מטרת החוק

סעיף 1 לחוק מגדיר את מטרתו: "מטרתו של חוק זה לסייע לבני זוג ולהורים וילדיהם ליישב סכסוך משפחתי ביניהם בהסכמה ובדרכי שלום, ולצמצם את הצורך בקיום התדיינות משפטית, מתוך התחשבות במכלול ההיבטים הנוגעים לסכסוך ובטובתם של כל ילדה וילד."

אז מה אומר החוק?

עם החלטת בני הזוג להתגרש יהיה עליהם טרם הגשת תביעותיהם השונות להגיש בקשה ליישוב סכסוך לאחת מהערכאות המשפטיות לפי בחירתם.
עם הגשת בקשה זו נכנסת לתמונה יחידת הסיוע בה עובדים אנשי מקצוע ועובדים סוציאליים.
יחידת הסיוע תנסה להביא להסכמה בין בני הזוג ליישוב הסכסוך בניהם למען טובת שלמות המשפחה והילדים.
היה ולא הגיעו הצדדים לכדי הסכמה בזמן אותו מגדיר החוק, תתאפשר הגשת תביעה או יותר למי שהגיש את הבקשה ליישוב סכסוך לערכאה שיבחר.
צא ולמד כי עדיין נותר מרוץ סמכויות קטן המעניק את הזכות היקרה להגשת תביעות הגירושים למי שהגיש את בקשת יישוב הסכסוך ראשון.

משרד עורכי דין אבי וונונו הממוקם בקרית שמונה הינו בעל ניסיון עשיר ורב שנים בתחום דיני המשפחה ועל כן כל פנייה לבירור או ייצוג בתיקי משפחה מתקבלת ברגישות ובהוגנות כלפי הצדדים מתוך איזון נכון לשלום בית בין הצדדים או לחילופין קבלת מירב הזכויות המגיעות לך בתוקף דיני המשפחה. יישוב סכסוך הוא תחום נוסף בו בהגיעך לעורך דין מקריית שמונה או כל מקום אחר רצוי כי תהיה מיוצג למן ההתחלה למנוע נזקים בשלבים מאוחרים יותר בתהליך.

פרטי התקשרות
טלפון :052-747-9444
דוא"ל: avlawoffice@gmail.com
כתובת : קרית שמונה כיכר צה"ל 15

עורך דין בקרית שמונה